Byggmakker - Klikk og hent

En klikk-og-hent løsning er en veldig god driver for å få besøkende til fysiske butikker og gjør det mulig for kunder å se de unike butikkenes produkter, lagerstatus, pris og reservere de varene de ønsker. Undersøkelser viser at 30% av klikk-og-hent kunder handler ekstra varer ved henting i butikk i tillegg til de varene man har reservert og disse tilleggskjøpene utgjør i gjennomsnitt 320 kroner ekstra.

Omnium OMS er kjernen i Byggmakkers klikk-og-hent løsning. Kunden reserverer varer på nettsiden til Byggmakker og velger butikk for henting. Ordren behandles da i Omnium, der en ansatt kan bruke plukklisten til å finne varer, printe ordrebekreftelse og endre ordrestatus.

Byggmakker er en kjede med over 60 butikker hvor enkelte butikkeiere kan eie én- eller flere butikker. Med Omniums rettighetsstruktur kan Byggmakker enkelt sette opp løsningen slik at de ansatte bare har tilgang til den butikken de jobber i og de funksjonene de skal jobbe med. En ansatt som er ansvarlig for flere butikker, vil kunne ha oversikt over alle disse.

 

Når en klikk-og-hent ordre legges får kunden en bekreftelse på epost, sendt fra Omnium.

Det går også en sms (og evt. e-post) til de ansvarlige for klikk-og-hent i valgt butikk, men denne sms/e-posten sendes kun innenfor butikkens åpningstid for å gjøre det enkelt for de ansatte og at ordren ikke skal bli glemt. Byggmakker har også satt opp påminnelse(sms/e-post) til ansatte om å plukke ordren basert på frister satt opp i Omnium.

 

Frister for plukking og henting kan settes opp globalt i løsningen slik at de gjelder alle butikker, men hver enkelt butikk har også mulighet til å overstyre dette, hvis de f.eks vil gi kunden litt lenger hentefrist.

 

Når ordren er plukket og klar, setter den ansatte statusen på ordren til “Klar for henting”. Kunden får da e-post/sms med informasjon om ordren, åpningstider og eventuelle instrukser for hvor han skal henvende seg når han kommer til butikken.

I Omnium OMS kan man også sette opp automatiske varslinger til kunden via e-post og sms når fristen for å hente varene nærmer seg.

Beregning av de ulike fristene tar Omnium seg av, basert på når ordren legges, om det er stengt/helligdag og innenfor normal plukk-/hentefrist slik at kunder slipper å få sms på søndags morgen med påminnelse om å hente varer selv om butikken er stengt.

 

Har en butikk f.eks. et eget hentested for klikk-og-hent, kan dette legges inn i butikkens e-postmal i Omnium OMS slik at det skal være enkelt å finne frem når man skal hente varer.

Her kan du lese mer om Omniums klikk-og-hent funksjonalitet.

Hva Omnium løser for Byggmakker

I’m a paragraph. Double click here or click Edit Text to add some text of your own or to change the font. This is the place for you to tell your site visitors a little bit about you and your services.

Innhenting av ordre

Klikk-og-hent

Butikkinformasjon

"Fiks Ferdig!"

Meldinger

Kundedata

pickup.jpg

Hvorfor kunder elsker klikk-og-hent

 

Fem grunner til at kunder elsker klikk-og-hent.

Les mer

spar_ansattes_tid.jpg

Hvorfor tilby klikk-og-hent

 

Fem grunner til at alle detaljister bør tilby klikk-og-hent.

Les mer

+47 22 12 01 01

OMNIUM AS © 2019