Kundehistorie

Byggmakker

byggmakker-logo-1

Byggmakker & Omnium  

Byggmakker er en av de ledende byggevarekjedene i Norge. De er representert over hele landet og omsetter for om lag 6 milliarder kroner årlig. Byggmakker er store innen B2C, men selger også varer gjennom sine mange proffkunder. 

Omnium hjelper Byggmakker med å samle ordre fra alle kanaler, og knytter sammen netthandel, fysisk handel og forretningssystemer.

Orion_point-hand

Klikk & hent
Orion_chat

Meldinger
Orion_profile-settings

Kundedata
Orion_imac-screen-2

Innhenting av ordre
Orion_markers

Butikkinformasjon
Orion_wrench

"Fiks Ferdig!"

Klikk & Hent 

Omnium OMS er kjernen i Byggmakkers klikk-og-hent løsning. En klikk-og-hent løsning er en veldig god driver for å få besøkende til fysiske butikker, og gjør det mulig for kunder å se de unike butikkenes produkter, lagerstatus, pris og reservere de varene de ønsker. 

Når kunden reserverer varer på nettsiden til Byggmakker og velger butikk for henting, behandles ordren i Omnium. Der kan en ansatt bruke plukklisten til å finne varer, printe ordrebekreftelse og endre ordrestatus.

klikk & hent

 

rettighetsstyring

Rettighetsstyring

Byggmakker er en kjede med over 60 butikker hvor enkelte butikkeiere kan eie én- eller flere butikker. Med Omniums rettighetsstruktur kan Byggmakker enkelt sette opp løsningen slik at de ansatte bare har tilgang til den butikken de jobber i og de funksjonene de skal jobbe med. En ansatt som er ansvarlig for flere butikker, vil kunne ha oversikt over alle disse.

SMS & E-post 

Når en klikk-og-hent ordre legges, får kunden en bekreftelse på e-post som er sendt fra Omnium. Det går også en sms til de ansvarlige for klikk-og-hent i valgt butikk, men denne sendes kun innenfor butikkens åpningstid for å gjøre det enkelt for de ansatte og at ordren ikke skal bli glemt. Når en ordre er plukket og klar for henting får kunden e-post/sms med informasjon om ordre, åpningstider og eventuelle instrukser.

Notifications
Omnium OMS

Plukkfrister

Frister for plukking og henting kan settes opp globalt i løsningen slik at de gjelder alle butikker, men hver enkelt butikk har også mulighet til å overstyre dette, hvis de f.eks. vil gi kunden litt lenger hentefrist. Omnium tar seg av beregning av de ulike fristene, og tar hensyn til helligdager og normal plukk-/hentefrist basert på åpningstider. 

Byggmakker har også satt opp påminnelse til ansatte om å plukke ordren basert på fristene satt opp i Omnium. Man kan også sette opp automatiske varslinger til kunden via e-post og sms når fristen for å hente varene nærmer seg.