Hvorfor tilby klikk-og-hent?

Omnium har innebygget funksjonalitet for klikk-og-hent. Vi har avansert varsling til butikkmedarbeidere ved mottak, integrasjoner med POS-systemer, ERP-systemer og meldingssystemer, purringer ved plukk- og hentefrister, og mye mer. Vi leverer klikk-og-hent til flere av våre kunder, og det er flere grunner til at klikk-og-hent er svært lønnsomt for bedrifter som tar omnikanal på alvor.

Flere studier viser at mer enn 50 % av kunder også kjøper flere varer - ofte på impuls - når de plukker opp klikk-og-hent-ordre.

1. Økt mersalg

En klikk-og-hent-ordre er normalt uforpliktende. Det innebærer både at kunden kan ombestemme seg, men også at det er mer åpent for at butikkpersonalet kan forsøke å endre kundens beslutning. Ved å få kunden inn i butikken kan man drive oppsalg i tillegg til mersalget. Dette er vanskeligere dersom varen allerede er betalt.

2. Enklere å drive oppsalg

Klikk-og-hent trekker flere kunder inn i fysisk butikk. Der kan man tilby tettere personlig oppfølging, øke kundetilfredsheten, og bygge lojalitet. Det er mer fornuftig at kundens personlige møte er med en av bedriftens selgere, fremfor en tilfeldig transportør av en nettordre. Selgeren i fysisk butikk vet allerede hvilket behov kunden har, og kan forberede seg lenge før kunden kommer inn i butikken. Ikke glem at kunder elsker klikk-og-hent.

"Klikk-og-hent trekker flere kunder inn i fysisk butikk. "

3. Mer fornøyde kunder

Trafikken i fysisk butikk varierer stort i løpet av en dag. Det kan være kø i kassa det ene øyeblikket, men minutter senere kan det være tomt i butikken. En klikk-og-hent-ordre kan gjennomføres i roligere perioder, og kan fint vente litt hvis det kommer andre kunder i butikken. Det er fint å kunne planlegge ordrebehandling - uansett om det er varer som skal plukkes, maling som skal blandes, gaver som skal pakkes inn, eller klær som skal brettes.

4. Effektiviser ansattes tid

Det er vesentlig tryggere for kunder å bestille i en nettbutikk dersom varene kan returneres i en fysisk butikk. Klikk-og-hent gjør det også lettere å unngå retur ved at man kan ombestemme seg før varen overleveres til kunden.

5. Enklere retur

Klikk-og-hent er svært enkelt å implementere, og gir stor merverdi for både selger og kjøper. Ta kontakt med en av oss i Omnium for å finne ut hvordan klikk-og-hent kan settes opp mot din nettbutikk.

 

Sveinung Myrlid

Vil du vite mer?

Send oss en melding hvis du ønsker demo

eller mer informasjon om våre tjenester.

pickup.jpg

Hvorfor kunder elsker klikk-og-hent

Generelt er det fem grunner til at forbrukere elsker klikk og hent.

Les mer

image11.png

Omnium klikk-og-hent

 

Se hvordan Omnium sin klikk-og-hent-løsning fungerer i praksis!

Les mer

grid_byggmakker-logo.png

Byggmakker bruker Omnium til klikk-og-hent

 

Slik har Byggmakker satt opp Omnium sin klikk-og-hent-løsning

Les mer

+47 22 12 01 01

OMNIUM AS © 2019