Omnium Headless Commerce 

Omnium gjør det mulig å ta i bruk løsningen både som et ordrebehandlingssystem og som en headless commerce-plattform. Headless commerce separerer front-end og back-end, og er en teknisk arkitektur som gir bedrifter mye frihet og fleksibilitet, blant annet til å velge CMS. Med Omnium headless commerce får man ikke bare fordelene som headless tilbyr, men også full ordrebehandling i ett og samme system.

Et OMS (Order Management System) hjelper bedrifter med å knytte sammen ordre fra alle salgskanalene sine og levere en omnikanal handelsopplevelse for kundene. Når man tar i bruk Omnium headless commerce får man funksjonalitetene som OMS tilbyr, i kombinasjon med en headless site. Blant annet så vil handlekurver, produkter, kampanjer, priser, ordre og lagerbeholdninger hentes og vises direkte fra Omnium.

Omnium OMS
Produkter

Produkter

Berik produkter i Omnium eller integrer med PIM-systemer. I Omnium berikes produktene med beskrivende informasjon, SEO-data, bilder og annet, før produktene publiseres og er tilgjengelige på nett. Sortimentet vil også bli overført til Omnium automatisk, inkludert de ulike prisene og utvalget i butikkene. 

Handlekurv 

Handlekurver og ordreinformasjon vises direkte i Omnium, og er live og synkronisert. Dette gir blant annet kundeservice mulighet til å gjøre endringer, opprette tilbud eller legge til produkter for kunden. Videre kan meldinger til kundene bli sendt automatisk fra Omnium eller opprettes manuelt av kundeservice.

handlekurv
kampanjer

Kampanjer

Omnium kalkulerer og beregner alle priser i nettbutikken, inkludert for kampanjer. Dette gjelder både kampanjer med kampanjekode i checkout og generelle kampanjer med reduserte priser. Det samme gjelder for tre for to tilbud, rabatter og lignende. Kampanjene kan også inkludere eller ekskludere ulike produkter, kategorier og merker.

Utsjekk 

Omnium har integrasjoner med mange frakt- og betalingsleverandører, og det er også enkelt å sette opp nye. Bestilling av frakt og håndtering av betaling blir utført automatisk gjennom Omnium, inkludert trekk av penger. All ordreinformasjon blir registrert og lagret på kundekort, som gjør det enkelt å innhente ordrehistorikk uansett hvor eller når kunden har handlet.

kundekort
kundeklubb

Kundeklubb 

I Omniums kundeklubb samles data om kunder og ordre i én plattform, som gir unike muligheter for segmentering av kunder basert på kjøp, saldo, interesser og kjøpshistorikk. Medlemmer opparbeider seg bonuspoeng som de kan benytte ved kjøp, enten som betaling av hele eller deler av ordren.

Vil du vite mer? 

Ta gjerne kontakt med oss hvis du ønsker mer informasjon.