Hvorfor kunder elsker klikk-og-hent

Vi leverer klikk-og-hent til flere av våre kunder. Dette innebærer at ordre fra kundenes nettbutikker blir sendt til Omnium for behandling. Omnium sender ut ordrebekreftelse, hentemelding og eventuelle påminnelser til sluttkundene, for å sikre at flest mulig klikk-og-hent-ordre faktisk blir fullførte salg. Generelt er det fem grunner til at sluttkunder (forbrukere) elsker klikk og hent:

Via nettbutikken får kunden ved bruk av klikk-og-hent reservert varen i butikken. Kunden henter så den aktuelle varen i butikken. Dette er ikke bare effektivt, men sparer fraktkostnader. Spesielt hvis det er mindre varer vil fraktkostnaden utgjøre en betydelig andel av kjøpesummen. Med klikk-og-hent får man dermed det beste fra to verdener: En behagelig elektronisk handleopplevelse, kombinert med et trygt og billig leveringsalternativ i fysisk butikk.

1. Spar penger på frakt

Ofte er det flere butikker i nærområdet som har samme vareutvalg. Erfaringsmessig er kunden ofte prisbevisst, og gjør forundersøkelser via internett. I denne fasen gir det betydelig trygghet for kunden dersom de allerede i denne fasen kan reservere varen, for så å reise til fysisk butikk. Man unngår da å kaste bort tid på å dra fra butikk til butikk for å finne aktuell vare.

2. Varen er reservert

Kunden sparer også tid i butikken fordi varene står klare til avhenting. Spesielt er dette viktig i travle sesonger, som midt i julehandelen. Da vil det være spesielt gunstig å slippe å lete etter varer inne i butikken.

"Det beste fra to verdener"

3. Sparer tid i butikken

Med klikk-og-hent kan kunden hente pakken i butikken i lunsjen eller på vei hjem fra jobb.  Det er effektivt. Kunden slipper å vente på å få en hentelapp i posten, for så å måtte ta turen for å hente ut varen. Og man unngår at pakker blir levert på døra uten at kunden er hjemme.

4. Tryggere levering

For kunder flest gir det kunden en ekstra trygghet å kunne se produktet før avhenting. Da oppleves handelen smidigere, og det medfører heller ingen kostnad dersom man ombestemmer seg. Erfaringsmessig vil returprosessen for en vare som er sendt fra nettlager oppleves tungvint, og dermed gi en høyere terskel for å handle på nett, i motsetning den mer tradisjonelle handel som skjer ved bruk av klikk-og-hent.

5. Det er billigere å angre

Klikk-og-hent er svært enkelt å implementere, og gir stor merverdi for både selger og kjøper. Ta kontakt med en av oss i Omnium for å finne ut hvordan klikk-og-hent kan settes opp mot din nettbutikk.

 

Eivind Lærum, Product Manager

Vil du vite mer?

Send oss en melding hvis du ønsker demo

eller mer informasjon om våre tjenester.

image11.png

Omnium klikk-og-hent

 

Se hvordan Omnium sin klikk-og-hent-løsning fungerer i praksis!

Les mer

spar_ansattes_tid.jpg

Hvorfor tilby klikk-og-hent?

 

Det er flere grunner til at klikk-og-hent er svært lønnsomt for bedrifter som tar omnikanal på alvor.

Les mer

grid_byggmakker-logo.png

Byggmakker bruker Omnium til klikk-og-hent

 

Slik har Byggmakker satt opp Omnium sin klikk-og-hent-løsning.

Les mer

+47 22 12 01 01

OMNIUM AS © 2019