Hvorfor kunder elsker klikk & hent

Vi leverer klikk-og-hent til flere av våre kunder. Dette innebærer at ordre fra kundenes nettbutikker blir sendt til Omnium for behandling. Omnium sender ut ordrebekreftelse, hentemelding og eventuelle påminnelser til sluttkundene, for å sikre at flest mulig klikk-og-hent-ordre faktisk blir fullførte salg. 

5 grunner til at sluttkunder (forbrukere) elsker klikk & hent

 

Klikkoghent
Orion_delivery-2

1.Spar penger på frakt 

Via nettbutikken får kunden ved bruk av klikk-og-hent reservert varen i butikken. Kunden henter så den aktuelle varen i butikken. Dette er ikke bare effektivt, men sparer fraktkostnader. Spesielt hvis det er mindre varer vil fraktkostnaden utgjøre en betydelig andel av kjøpesummen. Med klikk-og-hent får man dermed det beste fra to verdener: En behagelig elektronisk handleopplevelse, kombinert med et trygt og billig leveringsalternativ i fysisk butikk.

2.Varen er reservert

Ofte er det flere butikker i nærområdet som har samme vareutvalg. Erfaringsmessig er kunden ofte prisbevisst, og gjør forundersøkelser via internett. I denne fasen gir det betydelig trygghet for kunden dersom de allerede i denne fasen kan reservere varen, for så å reise til fysisk butikk. Man unngår da å kaste bort tid på å dra fra butikk til butikk for å finne aktuell vare

Orion_ecommerce-cart-2-1
Orion_store

3. Sparer tid i butikken

Kunden sparer også tid i butikken fordi varene står klare til avhenting. Spesielt er dette viktig i travle sesonger, som midt i julehandelen. Da vil det være spesielt gunstig å slippe å lete etter varer inne i butikken.

4.Tryggere levering

Med klikk-og-hent kan kunden hente pakken i butikken i lunsjen eller på vei hjem fra jobb.  Det er effektivt. Kunden slipper å vente på å få en hentelapp i posten, for så å måtte ta turen for å hente ut varen. Og man unngår at pakker blir levert på døra uten at kunden er hjemme.

Orion_open-box-2-1
Orion_rotate-left-2

5.Det er billigere å angre

For kunder flest gir det kunden en ekstra trygghet å kunne se produktet før avhenting. Da oppleves handelen smidigere, og det medfører heller ingen kostnad dersom man ombestemmer seg. Erfaringsmessig vil returprosessen for en vare som er sendt fra nettlager oppleves tungvint, og dermed gi en høyere terskel for å handle på nett, i motsetning den mer tradisjonelle handel som skjer ved bruk av klikk-og-hent.

Ønsker du mer informasjon? 

Ta kontakt med oss om du vil vite mer eller ønsker å booke en demo!