Omnium kundeklubb
Samle data om kunder og ordre i én plattform.
Kundeklubb er den nyeste funksjonaliteten i Omniums ordrebehandlingssystem. Dette innebærer at medlemmer kan opparbeide seg bonuspoeng de kan benytte ved kjøp, enten som betaling av hele eller deler av ordren. Data om både kunder og ordre samles i én plattform, som gir unike muligheter for segmentering av kunder basert på kjøp, saldo, interesser og kjøpshistorikk. Omnium gjør det videre mulig å eksportere dette til systemene som brukes til kampanjer, nyhetsbrev og lignende, som for eksempel Mailchimp.
Fleksibel bonusmodell
Kundeklubben inkluderer en fleksibel og konfigurerbar bonusmodell. Bedrifter kan selv velge hvor mange prosent bonus et kjøp skal gi, samt om bonus kun skal gis på fullpris eller også gjelde rabatterte varer. Videre er utløpstid/levetid på poeng også fleksibelt. Dersom man ønsker å gi ekstra bonuspoeng i forbindelse med kunders bursdag, kan man sette opp x antall poeng som skal gis med x antall dagers gyldighet.
Kundekort i Omnium inkluderer informasjon om saldo, gyldige poeng og utløpsdato, samt full transaksjonslogg av opptjente/brukte poeng knyttet til ordre.
Poeng som betaling
I Omniums kundeklubb kan de opparbeidede bonuspoengene brukes som betaling. Kunden kan benytte poengene til å betale ordren helt eller delvis med sine poeng. Dersom kunden returnerer varen, vil Omnium beregne om poengsaldo skal økes eller om de opptjente poengene fra ordren skal fjernes.
Kampanjer
I Omniums kampanjefunksjon kan man velge å kun sette det opp for medlemmer av kundeklubb. Kundeklubbmedlemmer kan motta egne kampanjer og rabatter, som for eksempel fri frakt eller rabatter på spesifikke varegrupper eller merker. På sikt vil dette kunne gi høyere bonuspoeng i en kampanjeperiode.
E-poster
Gjennom Omnium kan man sette opp automatiserte e-poster som går ut til kundeklubbmedlemmer. På denne måten kan kunden får varslinger når de for eksempel har poeng som nærmer seg utløpsdato, eller ved mottatte tilleggspoeng i forbindelse med bursdag. E-postene sendes automatiske via Omnium, men man velger selv hvilke kriterier de skal baseres på.
API
Via Omnium sitt API kan kunder meldes både inn og ut. Det gis også mulighet for å oppdatere kundenes samtykker eller interesser, samt korrigere bonussaldo. Dersom kunden har benyttet poengene som betalingsform, vil ordre eller varelinje inneholde opptjente poeng og brukte poeng.
Omnium kundeklubb
- Data om kunder og ordre i én plattform
- Ordre fra både nett og butikk kan gi poeng
- Oppsparte poeng kan benyttes som betaling for hele eller deler av ordren
- Mulighet til å redigere kundeprofil og korrigere saldo
Hvorfor kundeklubb?
-
Økt lojalitet, salg og kjøpsfrekvens
- Omnikanal opplevelse med poeng fra ordre i både nettbutikk og fysisk butikk
- Eksklusive tilbud og rabatter for kunder
- Bedre segmentering av kampanjer og nyhetsbrev
Vil du vite mer?
Ta kontakt med oss hvis du ønsker mer informasjon!