Ordre direkte til Visma

Omnium forenkler integrasjonene for deg som bruker Visma Business eller Visma Global. Med Omniums integrasjon mot kassasystemer, nettbutikker og andre salgskanaler vil ordreflyt strømlinjeformes helt ned til bokførte fakturaer i Visma.  

Visma og Omnium 

En typisk arbeidsflyt innebærer at en ordre kommer fra nettbutikken og inn i Omnium. Betalingen er enten reservert med en betalingstilbyder, som Klarna, Nets eller andre, eller ordren skal faktureres. Når ordren kommer inn i Omnium vil vi automatisk opprette både kunden og ordren i Visma.

 

visma-logo
omnium-order-list

Ordrebehandling 

Videre kan ordren behandles i Visma, og Omnium vil til en hver tid synkronisere ordrestatus. Omnium sørger for varslinger til kunden på e-post eller SMS på ønskede statusoppdateringer, og vil i sin tur trekke beløpet (capture) fra betalingstilbyderen når ordren markeres som sendt i Visma. Omnium kan også ta seg av bestilling av frakt, for eksempel gjennom integrasjon med PostNord.

I nettbutikken kan man også vise ordrene direkte fra Omnium, slik at de til en hver tid er oppdatert, både med tanke på betaling, sporingskoder, ordrestatus, etc.

Vitari Connect 

Omnium benytter Vitari Connect i integrasjonen med Visma Global og Visma Business. Vitari Connect installeres i Visma-miljøet, og gjør det mulig for skybaserte løsninger som Omnium OMS å kommunisere direkte med Visma.

Vitari Connect forenkler integrasjonen med Visma Global og Visma Busines. Omnium sender kunder og ordre direkte til Visma gjennom Vitari Connect. Vitari er et IT-rådgivingsselskap som leverer og implementerer økonomi, lønn/HR, CRM og logistikk-systemer for små og mellomstore bedrifter i Norge. 

vitari

Vil du vite mer? 

Ta kotakt med oss hvis du ønsker mer informasjon!