Kundehistorie
SparMax
SparMax & Omnium
SparMax ble etablert i 2005 og har hatt enorm vekst siden den gang. I dag er SparMax Norges største nettbutikk innen bad, velvære og hageprodukter, med en omsetning på mellom 80 og 100 millioner kroner i året. Nå selger SparMax sine produkter både i Norge, Sverige og Danmark.
Les mer om SparMax her.
SparMax bruker Omnium for automatisk ordreflyt og som en del av sin omnikanalstrategi.
Omnikanal
Det som kjennetegner bedrifter som SparMax er at de har mange salgskanaler. For SparMax sin del så dreier deg seg om nettbutikk på Magento, fysiske butikker og selgere som registrerer ordre på vegne av kundene.
For SparMax er en god omnikanalstrategi helt essensielt. Kapitalvarer som bad, møbler og senger skal vare i mange år, og det er viktig å gi god kundeoppfølging over tid. Uansett om produktet i sin tid ble kjøpt i nettbutikken eller i butikken på Hønefoss.
Automatisk ordreflyt
Når en ordre er registrert, kommer den automatisk opp på plukklisten på lageret dersom varen finnes og kan reserveres. Omnium sender ut ordrebekreftelser, leveringsbekreftelser og eventuelle avviksmeldinger til sluttkunden når ordrestatus oppdateres.
Varer som ikke er på lager blir fra Omnium registrert som bestillingsvarer. Når SparMax skal bestille varer fra leverandør vil salgsprognoser, ordrereserver og ledetider brukt for å beregne innkjøpsmengder.
Full integrasjon
Omnium har integrasjoner mot SparMax sine underliggende systemer. En ny ordre blir sendt direkte fra Magento til Omnium. Det samme gjør ordre som gjøres i PoS-systemet på Hønefoss, og de ordrene som selgerne legger inn. På kundeservice blir det lagt inn nye ordre direkte i Omnium fra chat, e-post eller telefon.
Når en vare blir sendt, sørger Omnium for å trekke penger fra betalingsleverandøren (Klarna), og Omnium oppretter automatisk faktura i TripleTex, og sender bekreftelse til kunde. Ordreflyten er helautomatisk gjennom Omnium sine integrasjoner.
"Vi bruker Omnium som motor til alt mulig i daglig drift. Omnium styrer priser i nettbutikken, lagerbeholdninger, vi registrerer ordre fra fysiske salg, håndterer kundedata, og gutta på lageret bruker Omnium for å lage plukklister og bestille frakt."
Flere kundehistorier
Les mer om hvordan vi hjelper våre kunder.