SparMax

SparMax ble etablert i 2005 og har hatt enorm vekst siden den gang. I dag er SparMax Norges største nettbutikk innen innen bad, velvære og hageprodukter. Omsetningen ligger på mellom 80 og 100 millioner kroner i året. Nå selger SparMax sine produkter både i Norge, Sverige og Danmark.

Frode Overå er daglig leder i SparMax, og vi har tatt en prat om hvordan SparMax bruker Omnium til nesten alt av oppgaver i daglig drift.

For oss er et moderne ordrebehandlingssystem som Omnium helt nødvendig for å knytte fysisk og digital handel sammen.

Frode Overå, Daglig leder SparMax

Vi bruker Omnium som motor til alt mulig i daglig drift. Omnium styrer priser i nettbutikken, lagerbeholdninger, vi registrerer ordre fra fysiske salg, håndterer kundedata, og gutta på lageret bruker Omnium for å lage plukklister og bestille frakt.

Frode Overå, Daglig leder SparMax

Det som kjennetegner bedrifter som SparMax er at de har mange salgskanaler. For SparMax sin del, så dreier deg seg om nettbutikk på Magento, fysiske butikker og selgere som registrerer ordre på vegne av kundene.

For SparMax er en god omnikanalstrategi helt essensielt. Kapitalvarer som bad, møbler og senger skal vare i mange år, og det er viktig å gi god kundeoppfølgig over tid. Uansett om produktet i sin tid ble kjøpt i nettbutikken eller i butikken på Hønefoss.

 

En ny ordre blir sendt direkte fra Magento til Omnium. Det samme gjør ordre som gjøres i PoS-systemet på Hønefoss, og de ordrene som selgerne legger inn. På kundeservice blir det lagt inn nye ordre direkte i Omnium fra chat, e-post eller telefon.

 

Når en ordre er registrert, kommer den automatisk opp på plukklisten på lageret dersom varen finnes, og kan reserveres. Omnium sender ut ordrebekreftelser, leveringsbekreftelser og eventuelle avviksmeldinger til sluttkunden når ordrestatus oppdateres.

 

Varer som ikke er på lager blir fra Omnium registrert som bestillingsvarer. Når SparMax skal bestille varer fra leverandør vil salgsprognoser, ordrereserver og ledetider brukt for å beregne innkjøpsmengder.

Når en vare blir sendt, sørger Omnium for å trekke penger fra betalingsleverandøren (Klarna), og Omnium oppretter automatisk faktura i TripleTex, og sender bekreftelse til kunde. Ordreflyten er helautomatisk gjennom Omnium sine integrasjoner.

Hva Omnium løser for SparMax

Lagerstyring

Priser

Eksport til regnskap

Meldinger

Ordrebehandling

Betaling

Produkter

Rapportering

magento.jpg

Fullverdig omnikanal med Magento og Omnium

 

Magento er en av verdens ledende e-handelsplattformer, og brukes av svært mange mellomstore bedrifter for salg av varer på nett, også i Norge.

Les mer

tripletex-logo.png

Tripletex og Omnium

 

Tripletex er et skybasert økonomi- og regnskapssystem. Gjennom Omniums integrasjon sørger vi for opprettelse av produkter, kunder, ordre, betalinger og fakturaer direkte i Tripletex.

Les mer

grid_byggmakker-logo.png

Byggmakker bruker Omnium til klikk-og-hent

 

Slik har Byggmakker satt opp Omnium sin klikk-og-hent-løsning.

Les mer

+47 22 12 01 01

OMNIUM AS © 2019