Kundehistorie
HiFi Klubben
HiFi Klubben & Omnium
HiFi Klubben er Europas største spesialkjede for høykvalitets HiFi med et bredt utvalg innenfor stereo og hjemmekino. De har mer enn 95 fysiske butikker i Norge, Sverige, Danmark, Tyskland og Nederland, samt fem nasjonale nettbutikker.
Omnium hjelper HiFi Klubben med å håndtere ordre fra både nettbutikk og fysiske butikker i fem land. HiFi Klubben bruker i første omgang Omnium til kundeservice. De har tatt i bruk løsningen gjennom stegvis implementering, da man ikke behøver å ta i bruk all funksjonalitet med en gang. Med ordre fra alle kanaler har man tilgang på hele kundehistorikken, og de kan enkelt gå inn på enhver av kundens tidligere ordre uavhengig av salgskanal.
"Vi begynte å bruke Omnium for å gjøre det enklere for kundeservice å finne ordre mer effektivt i samtaler med kundene våre. Videre gjorde det oss også i stand til å trekke dissene dataene ut fra kundens egne profil på nettsidene våre. Dette har redusert mange telefoner og e-poster, og gjort det mulig å hjelpe kundene våre selv uten å kommunisere med de personlig, noe som er viktig for vår skalerbarhet."
Kundeservice
HiFi Klubben sin kundeservice-avdeling bruker Omnium til å blant annet se ordrestatus, lagerbeholdning og forventet leveringsdato. Omnium sitter på over seks år med ordrehistorikk, og kundeservice har dermed et lynraskt verktøy for å hjelpe kunder med spørsmål, reklamasjoner og andre henvendelser. Med det globale søket kan HiFi klubben enkelt finne frem kunde, ordre, produkter eller andre data. Det spiller ingen rolle om kunden oppgir navn, telefonnummer eller ordrenummer- de relevante treffene vises med en gang og all informasjonen er tilgjengelig på kundekortet.
Rettighetsstyring & Markeder
HiFi Klubben har 95 butikker fordelt over 5 land, i tillegg til 5 nasjonale nettbutikker. Det er dermed et behov for å kunne filtrere på hvilke ansatte som har tilgang på de ulike butikkene, markedene eller funksjonene. Ved hjelp av Omniums rettighetsstyring kan HiFi klubben enkelt konfigurere hvem som skal ha tilgang på hva.
Optimizely
HiFi Klubbens e-handelsplattform er bygget på Optimizely (tidligere Episerver) hvor produkter vises og ordre mottas. Omnium har integrasjon med Optimizely, og ordre fra Optimizely og Hifi Klubbens ERP system blir dermed synkronisert i Omnium. Omnium gir videre full oversikt over både lagerbeholdning, reservasjoner og lagertransaksjoner, samt når varer kan forventes inn på lager. Lagerbeholdningen kan også enkelt synkroniseres tilbake til Optimizely, slik at de unngår oversalg eller for å kunne reservere varer til enkelte lagerlokasjoner eller kunder.
" Tilgangen til ordre og kundeinformasjon på tvers av selskapet vårt er forbedret betraktelig, ettersom de ansatte i våre fysiske butikker også kan logge inn i Omnium og se hele ordrehistorikken med bare noen få klikk. Vi er ikke ferdige med å utvikle Omnium, og plattformen vil være en nøkkelaktør i vårt fremtidige oppsett. "
Flere kundehistorier
Les mer om hvordan andre kunder tar i bruk Omnium.