Kundehistorie

Brav

brav-logo-white

Brav & Omnium  

Brav eier og videreutvikler noen av de mest kjente og tradisjonsrike merkevarene i Norge som Swix, Toko, Lundhags, Ulvang, Helsport og Original Teamwear. De eier og drifter også den digitale portalen Skisporet.no.

Brav bruker Omnium til ordrebehandling for alle sine merkevarer i mange ulike markeder. Med Omnium får Brav oversikt og orden på sine salgsdata, både B2C og B2B. Bravs egne B2B-selgere får rett informasjon til rett tid for å øke salget og kundetilfredsheten. 

Funksjonalitet

Orion_ecommerce-cart-1

Handlekurv
Orion_data-content

Ordrebehandling
Orion_secured-file

Rettighetsstyring
Orion_dollar-sign

Valuta
Orion_markers

Markeder
Orion_price

Priser og kompleksitet

"Omnium har økt datakvaliteten vår betraktelig og gjort livet enklere for salg og kundeservice. Samt fantastisk support!"

CJ
Carl Johan Bergman
System Controller | Brav

Valuta & markeder 

Brav opererer i mange land over hele verden, med ulik valuta i de ulike markedene. Ordre mottas fra alle markeder, og sendes til Omnium med en hvilken som helst lokal valuta. De ulike markedene kan konfigureres med egne betalings- og fraktformidlere, egne ordreflyter og egne meldingsmaler.

Alle rapporter og visninger kan enkelt konverteres til ønsket valuta gjennom Omniums valutakalkulator, slik at nøkkeltall kan akkumuleres på tvers av markeder og konverteres med dagskurs.

Omnium dashboard
Rettigheter

Rettighetsstyring 

Brav har kontorer og egne selskaper i Norge, Sverige, Finland, Litauen, Tyskland, Sveits, Japan og USA. Med Omniums rettighetsstruktur kan Brav enkelt sette opp løsningen slik at de ansatte bare har tilgang til den butikken de jobber i og de funksjonene de skal jobbe med. En ansatt som er ansvarlig for flere butikker, vil kunne ha oversikt over alle disse.

B2B & B2C ordre 

Brav benytter Omnium til å behandle både B2C og B2B ordre. Alle merkevarene til Brav, som Swix, Ulvang og Helsport, er koblet opp i Omnium, noe som gir full oversikt over alle produkter og ordre i samme system. 

Omnium synkroniserer en omfattende pris- og rabattstruktur for B2B fra Microsoft Dynamics 365 og sørger for at selgere i Brav kan opprette ordre og tilbud med riktig pris og rabatt på en rask og effektiv måte, inkludert tidsbegrensede tilbud eller tidsstyrte prisvinduer for sesongvarer. Dette gjør Omnium til et viktig salgsverktøy for Brav i B2B-sammenheng. 

Kundeservice benytter Omnium blant annet for å håndtere avvik i ordre for både B2B og B2C, og gjør det enkelt finne fram til riktig data til riktig kunde, samt å håndtere returer, kanselleringer, og pris- og rabattjustering.

brav-swix
OMS-cloud

Integrasjoner 

Omnium gjør det enkelt å integrere med andre systemer og håndterer data fra både nye og eldre salgskanaler for Brav. Primært synkroniseres ordre fra Optimizely (Episerver), og priser, lagerbeholdning og kundedata hentes fra Dynamics 365. Data fra Magento, Visma og SiteDirect har også blitt håndtert av Omnium. I tillegg er all produktdata synkronisert med InRiver PIM.

Flere kundehistorier  

Les mer om hvordan andre kunder tar i bruk Omnium.