Kundehistorie
Høyer
Høyer & Omnium
Høyer er en butikkjede for kvalitetsbevisste og moteinteresserte nordmenn. I tillegg til hoyer.no har de 27 butikker over hele Norge, som tilbyr norske og internasjonale high-end og luksusmerker i høy kvalitet.
Høyer bruker Omnium for å gi sine kunder en fullverdig omnikanal-opplevelse. Dette innebærer alt fra kjøp og bruk av gavekort, opprettelse av kampanjer, håndtering av returer, endringer av ordre, opprette nye betalinger - alt på tvers av salgskanalene. I tillegg sørger Omnium for automatisk splitting av ordre mellom netthandel og fysiske butikker, håndtering av reservasjoner, og muligheten til å gjøre endringer av live handlekurver. Og ikke minst full ordrebehandling med lokasjonsnummer, utskrift av plukklister, fullføring av betalinger, bestilling av frakt, og mye mer.
"Vi er superfornøyd med å ha så kort vei til utviklerne, og opplever at Omnium er veldig løsningsorienterte i forhold til våre behov. Systemet er brukervennlig og har mange muligheter."
Kampanjer
Alle priser i nettbutikken beregnes og kalkuleres av Omnium. Det gjelder både kampanjer med kampanjekode i check-out, og generelle kampanjer med reduserte priser. Kampanjene kan både inkludere eller ekskludere ulike kategorier, ulike merker, og ulike produkter.
Meldinger
Omnium håndterer kommunikasjon med sluttkunden. E-postmalene og meldingsmotoren i Omnium sørger for at kundene får ordrebekreftelser, sendingsbekreftelser, returskjemaer, kanselleringsmelding, gavekort, og eventuelle andre meldinger som angår ordren. Kundeservice kan enkelt kommentere på ordrene med e-post til kunden.
Headless commerce
Høyer benytter et tynt front-end lag i sin nettbutikk. Handlekurver, produkter, kampanjer, priser, ordre og lagerbeholdninger hentes og vises direkte fra Omnium. Dette gjør kundeservice i stand til å oppdatere kundens handlekurv, gi tilbud, eller legge til produkter, før kunden selv fullfører ordren på check-out. Dette gir en unik mulighet til å drive oppsalg og mersalg, og gi personlig service selv om den fysiske avstanden til kunden er stor.
Gavekort
Omnium sørger for at gavekort som er opprettet i PoS-systemet også kan benyttes på nett. Det er også mulig for kundeservice å holde oversikt over gavekortsaldo, utstede nye gavekort, og gjennomføre returer med tilbakebetaling på gavekortet. Gavekort som bestilles på nett kan selvfølgelig også benyttes i fysisk butikk.
Produktberikelse
Fra innkjøpsavdelingen blir basis-informasjon som priser, størrelser, varekoder, etc for nye produkter overført til Omnium automatisk. I Omnium berikes produktene med beskrivende informasjon, SEO-data, bilder og annet, før produktene publiseres og er tilgjengelige på nett.
Returer
Returskjema følger med sendingsbekreftelsen, og det er enkelt for kundeservice å gjennomføre returene når de ankommer. Penger blir automatisk oppdatert tilbake gjennom den betalingsmåten som var benyttet på ordren, og lagerbeholdninger økes også automatisk hvis produktet fortsatt er intakt og salgbart.
Flere kundehistorier
Les mer om hvordan andre kunder tar i bruk Omnium.